Ta strona używa plików cookies (ciasteczka) w celach statystycznych oraz by zwiększyć komfort korzystania z serwisu.     [x] zamknij
Koncepcja stopy naturalnej wywodzi się z modeli, które mają zastosowanie w przypadku najbardziej podstawowych form gospodarki, ale zwyczajnie się nie sprawdzają, gdy w grę wchodzą gospodarki bardziej złożone. Posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że naturalna stopa procentowa to mit.
James Montier
HOME TEST ŚWIADOMOŚCI FINANSOWEJ
2012-03-21 | 00:00

Dlaczego Chiny czeka kryzys gospodarczy

Dlaczego Chiny czeka kryzys gospodarczy
Mogłoby się wydawać, że chińska gospodarka jest niezniszczalna. Nienaruszona wyszła ze wszystkich kryzysów, które w ostatnich latach wstrząsnęły innymi mocarstwami, i ciągle się rozwija. Zdaniem niektórych Chiny mają poważną szansę wyprzedzić zadłużone i wewnętrznie podzielone Stany Zjednoczone, i stać się liderem gospodarki światowej. Czy jednak naprawdę są aż tak silne, jak się to wszystkim wydaje?

Na podstawie artykułu Michaela Schumana dla Time Magazine.
 
2012-03-21 | 00:00

Dlaczego czasami przejmujemy się aż za bardzo, a czasami wręcz nie wystarczająco

Skąd bierze się w ludziach strach przed energią jądrową czy domniemanymi zgubnymi skutkami wydobywania gazu łupkowego? Czy strach ma racjonalne uzasadnienie, czy jest jedynie wywoływany przez emocje?
Ceniony dziennikarz i pisarz Andrew C. Revkin wziął „na warsztat” kwestie społecznych obaw.
 
2012-03-21 | 00:00

„Zdrowy” wzrost w poziomie dochodów z globalnych obligacji

Dwa tygodnie temu, na rynku obligacji rządowych miało wreszcie miejsce to, co niektórzy ekonomiści wieścili już od jakiegoś czasu: gwałtowna wyprzedaż.
Na podstawie artykułu Gavyna Daviesa, który ukazał się w „Financial Times”.
 
2012-03-20 | 00:00

Zwolennicy ciągłej hossy w pułapce wyprzedaży na rynku amerykańskich obligacji

Nagle amerykańskie obligacje skarbowe, tak cenione przez ostrożnych inwestorów, zaczynają przynosić straty. Na przestrzeni zaledwie paru dni nastąpił dosyć gwałtowny zwrot na najbardziej płynnym rynku obligacji na świecie. Dlatego obecni właściciele tych aktywów stają się coraz bardziej nerwowi.
 
2012-03-19 | 00:00

Po raz pierwszy od dwóch lat zyski amerykańskich korporacji maleją

Po raz pierwszy od dwóch lat zyski amerykańskich korporacji maleją
Po zapaści z 2008 roku zyski wielkich amerykańskich korporacji rosły stabilnie z roku na rok. Razem z nimi wzrastała również wartość ich akcji. Indeks S&P 500, mierzący poziom wartości akcji pięciuset czołowych firm, na początku 2012 roku przekroczył 1400 punktów, co zbliżyło go do rekordowego poziomu sprzed kryzysu. Jednak analitycy przewidują, że po pierwszym kwartale zyski spadną.

Na podstawie informacji opublikowanych w The Financial Times.
 
2012-03-19 | 00:00

Złota era dla akcyjnych rynków wschodzących już się kończy

To się miało nie wydarzyć, a jednak! Największym zaskoczeniem dla inwestorów giełdowych w 2011 roku nie była bowiem wcale korekta na zmęczonych kryzysem rynkach w Europie Zachodniej, ale jeszcze większe straty zanotowane na giełdach w krajach wschodzących – pisze Peter Tasker, analityk Arcus Research.
 
2012-03-19 | 00:00

Wygrani nie zawsze są racjonalni

W świecie gier losowych, jakim jest również biznes, są zawsze wygrani i przegrani. Natomiast w warunkach szczególnie trudnych, takich jak mamy obecnie, dysproporcje pomiędzy jednymi i drugimi wydają się być większe niż kiedykolwiek.
 
2012-03-19 | 00:00

Tani pieniądz nie sprzyja rozwojowi

Na świecie rośnie uzależnienie od taniego pieniądza. Może to powstrzymywać wzrost gospodarczy i powodować deflację. Czy decyzje banków centralnych przynoszą efekty odmienne od zamierzonych?
 
2012-03-19 | 00:00

Nadciągające problemy chińskiego zadłużenia

Na podstawie materiału przygotowanego przez Kate Mackenzie dla Financial Times
 
2012-03-19 | 00:00

Makroekonomiczny salon wystawienniczy

Makroekonomiczny salon wystawienniczy
Fragmenty tygodniowego komentarza: W poszukiwaniu trendu
„Szczegółów z przyszłości nie widać nawet na genewskich salonach”
 
 
memes.pl S.A.
ul. Kruczkowskiego 6, 00-412 Warszawa
tel. +48 22 370 23 23
e-mail: biuro@memes.pl
Polityka prywatności