Ta strona używa plików cookies (ciasteczka) w celach statystycznych oraz by zwiększyć komfort korzystania z serwisu.     [x] zamknij
Nasze zyski wypracowujemy wtedy, kiedy kupujemy, a nie wtedy, kiedy sprzedajemy.
Grant Williams
HOME TEST ŚWIADOMOŚCI FINANSOWEJ
2014-11-07 | 16:07

Dlaczego nawet dobra aplikacja inwestycyjna to zły wybór

Dlaczego nawet dobra aplikacja inwestycyjna to zły wybór
Prawie 70% użytkowników aplikacji finansowych uważa, że dają im one „przewagę konkurencyjną”. Martwię się, że możliwość zawierania transakcji na poczekaniu utwierdza ich tylko w przekonaniu, iż takie handlowanie to świetna sprawa.
 
2014-10-28 | 12:02

Crowdfunding zasługuje na opinię narzędzia dla ryzykantów

Crowdfunding zasługuje na opinię narzędzia dla ryzykantów
Zwykle dwie rzeczy zniechęcają ludzi do założenia własnej firmy: strach przed porażką i brak kapitału. Ale znalazło się rozwiązanie – przynajmniej na ten drugi problem.
 
2014-09-26 | 12:07

Trochę podstaw na temat bitcoina

Trochę podstaw na temat bitcoina
W przeciwieństwie do dolara i innych tradycyjnych walut, bitcoinów nie drukuje żadna władza centralna. Są kreowane, z pomocą wysokiej mocy komputerów, przez poszczególne osoby i firmy.
 
2014-07-25 | 10:02

Efekt wyolbrzymiania własnej wartości

Efekt wyolbrzymiania własnej wartości
Każdy, mówiąc o sobie, chce się przedstawić w jak najlepszym świetle i łatwo zapomina o własnych błędach. Robiąc to w internecie, wzmacniamy jeszcze to wrażenie: każdy jest świetnym inwestorem, nikt nie popełnia błędów. Im więcej komunikatów nadajemy, tym silniejszy jest ów efekt.
 
2014-07-17 | 16:06

Crowdfunding jest także dla większych graczy

Crowdfunding jest także dla większych graczy
Na Indiegogo, który jest jednym z serwisów internetowych, gdzie przedsiębiorcy mogą zbierać gotówkę na realizację swoich projektów, pojawiły się duże firmy. Są wśród nich Misfit, producent sprzętu do fitnessu i Marvell Technology Group, gigant rynku półprzewodników. Testują tam pomysły na nowe produkty i ich finansowanie. Ich obecność podważa opinię, że strony crowdfundingowe są wyłącznie dla młodych firm, z ograniczonym dostępem do venture capital i bankowych kredytów.
 
2014-07-11 | 10:08

Mówisz, że pragniesz rewolucji...

Mówisz, że pragniesz rewolucji...
Amerykańscy studenci się burzą i tym razem dysponują gadżetami, które pomagają im szerzyć ich przesłanie. Jeśli jesteś kapitalistą, masz się czym martwić. Dzieci Facebooka i „Idola” wszczynają bunt – co dla wielu z was zapowiada kłopoty.
 
2014-07-10 | 16:09

CNBC jest już trupem i indywidualni inwestorzy tego nie przegapią

CNBC jest już trupem i indywidualni inwestorzy tego nie przegapią
Jeden z ostatnich odcinków Mad Money Jima Cramera zgromadził przed telewizorami jedynie 2 tys. widzów. Były czasy (w latach 90. lub na początku kryzysu finansowego), kiedy CNBC była wielkim i nie do ominięcia gorylem informacji finansowych.
 
2014-07-08 | 11:01

Efekt Krugera-Dunninga

Efekt Krugera-Dunninga
Efekt Krugera-Dunninga sprowadza się do tego, że niektórzy są zbyt głupi, by wiedzieć, że są głupi. Niezachwianie wierzą też w swoją rację, niezależnie od wyników, jakie uzyskują i komentarzy otoczenia. To niebezpieczna mieszanka, zwłaszcza w świecie łączności poprzez internet, w którym ten, kto jest najbardziej pewny siebie, staje się guru.
 
2014-06-25 | 17:09

Pieniądz papierowy nie nadaje się do świata wysokiej przestępczości i niskiej inflacji

Pieniądz papierowy nie nadaje się do świata wysokiej przestępczości i niskiej inflacji
Czy nadszedł czas, by rozważyć wycofanie się ze stosowania anonimowej waluty papierowej, począwszy od dużych nominałów? Zastąpienie jej pieniądzem elektronicznym byłoby korzystne w dwójnasób.
 
2014-06-18 | 16:06

Ignoruj każdy nagłówek (z wyjątkiem tego)

Ignoruj każdy nagłówek (z wyjątkiem tego)
Niedawno, w mojej audycji radiowej MoneyLife, Bill Smead z funduszu Smead Value, zapytany o Chevron, odparł: „Sądzę, że przemysł naftowy traci konkurencyjność i dlatego zamierzamy unikać firm z tej branży”. Z tego mógłby być nagłówek: „Zarządzający funduszem Smead radzi: sprzedaj Chevron”.
 
 
memes.pl S.A.
ul. Kruczkowskiego 6, 00-412 Warszawa
tel. +48 22 370 23 23
e-mail: biuro@memes.pl
Polityka prywatności