Ta strona używa plików cookies (ciasteczka) w celach statystycznych oraz by zwiększyć komfort korzystania z serwisu.     [x] zamknij
Inwestowanie jest trudne dla wszystkich, nawet dla najlepszych inwestorów na świecie. Niemniej jest ono jednym z obowiązków dorosłości, z którymi musimy się pogodzić.
Tadas Viskanta
HOME TEST ŚWIADOMOŚCI FINANSOWEJ
2014-09-12 | 18:02

Jak zarobić więcej na funduszach inwestycyjnych?

Jak zarobić więcej na funduszach inwestycyjnych?
Opłaty związane z inwestycjami w fundusze mają duży wpływ na ostateczny wynik inwestycji. Ale części z nich można uniknąć, lub przynajmniej zmniejszyć.
 
2014-09-12 | 12:03

Wahania przed skokiem

Wahania przed skokiem
Jesteś na basenie. Wskakujesz od razu, czy wchodzisz powoli, żeby się rozgrzać? Decyzja zależy od temperatury i nastroju: jednego dnia mógłbyś zachować się tak, a drugiego inaczej. Z inwestowaniem, teoretycznie, tak nie jest - wybory powinny mieć racjonalne uzasadnienie. Jednak, chociaż analizy statystyczne mogą zapewnić lepszy ogląd sytuacji, inwestorzy, prędzej czy później, stają przed podobnymi dylematami, co gość na basenie.
 
2014-09-11 | 12:03

Jak powinno się budować portfel?

Jak powinno się budować portfel?
Wykorzystywanie, podczas konstruowania portfela inwestycyjnego, techniki optymalizacji, która bazuje na średniej wariancji (MVO), jest problematyczne. Mówiąc krótko, MVO za bardzo polega na danych wprowadzanych przez użytkownika, aby mogła pomóc w stworzeniu trafionego, „efektywnego” portfela na przyszłość. A skoro tak, to czy istnieje jakieś lepsze rozwiązanie? Jest jedno - przynajmniej łatwiejsze i uczciwsze.
 
2014-09-08 | 12:26

Rola intuicji w podejmowaniu decyzji handlowych

Rola intuicji w podejmowaniu decyzji handlowych
Rzadko miewam przebłyski intuicji, ale gdy już są, zawsze okazują się trafne. Większość tych przeczuć jest związana z wzorcami rynkowymi, których doświadczyłem, i które przeanalizowałem. Są to momenty, w których wszystko, co zaobserwowałem, nagle wskakuje na swoje miejsce. Zamiast poszczególnych danych, zaczynam widzieć wzór.
 
2014-08-27 | 20:05

To nie pogoń za dochodem, tylko za opłatami

To nie pogoń za dochodem, tylko za opłatami
„Jedna z lekcji z 2008 r. jest taka, że jeśli coś jest skomplikowane i nie rozumiesz, jak działa, to może nie powinieneś tego kupować” - Harry Markowitz.
 
2014-08-26 | 14:00

Fundusz mieszany lepiej zrób samemu. Będzie sporo taniej

Fundusz mieszany lepiej zrób samemu. Będzie sporo taniej
Taniej i zyskowniej jest kupić osobno jednostki w funduszach akcji i obligacji, niż inwestować tylko w jeden fundusz mieszany.
 
2014-08-21 | 12:07

Doświadczenie składane

Doświadczenie składane
Według najnowszych badań, aż 40% przedstawicieli pokolenia Y (obecni 20- i 30-latkowie) nie chce mieć nic wspólnego z giełdą. Jako nastolatki widzieli, co ich rodzicom zrobiły bańka internetowa, afera z Enronem i atak na World Trade Center. W pierwszych latach swej finansowej świadomości patrzyli tylko, jak Wall Street sieje śmierć i spustoszenie.
 
2014-08-20 | 16:06

„Kup i trzymaj” jest niewykonalne

„Kup i trzymaj” jest niewykonalne
Strategia „kup i trzymaj” od lat na przemian to „umiera”, to „ożywa”. Podczas kryzysu z 2008 r. uznano ją za martwą, gdyż każdy, kto trzymał się swoich inwestycji, stracił wtedy połowę portfela. Dziś uważa się ją za żywą i pełna wigoru, bo każdy, kto przetrzymał kryzysowe spadki, załapał się na wielki rajd. Ale mówienie w tym wypadku o życiu albo śmierci nie ma sensu. Prawdziwy problem polega na tym, że podejście to jest nierealne i niewykonalne.
 
2014-08-19 | 10:02

Najważniejsze, co umyka inwestorom, gdy analizują zwroty funduszu

Najważniejsze, co umyka inwestorom, gdy analizują zwroty funduszu
Najważniejsze, co przegapiają inwestorzy, analizując zwroty funduszu, to fakt, że wyniki te nie mają znaczenia, jeśli chodzi o przewidywanie przyszłych rezultatów.
 
2014-08-18 | 18:02

Inteligentni inwestorzy ignorują media

Inteligentni inwestorzy ignorują media
Możecie czytać nagłówki, ale nie kierujcie się nimi, handlując na rynku.
 
 
memes.pl S.A.
ul. Kruczkowskiego 6, 00-412 Warszawa
tel. +48 22 370 23 23
e-mail: biuro@memes.pl
Polityka prywatności