Ta strona używa plików cookies (ciasteczka) w celach statystycznych oraz by zwiększyć komfort korzystania z serwisu.     [x] zamknij
Kiedy masz wątpliwości odnośnie do zmiany klimatu, możesz zawsze zaprzeczyć jej istnieniu. A przynajmniej wydaje się, że takie jest teraz popularne podejście.
Gail Collins, International Herald Tribune
HOME TEST ŚWIADOMOŚCI FINANSOWEJ
2014-12-04 | 18:03

Nietypowe ruchy złota w „azjatyckich” godzinach handlu niepokoją traderów

Nietypowe ruchy złota w „azjatyckich” godzinach handlu niepokoją traderów
Przypuszcza się, że za tą anomalią może się kryć znacznie większe korzystanie z algorytmów handlowych. Innym wytłumaczeniem może być wrażliwość rynku na kurs dolara do jena, ale, zdaniem niektórych traderów, rozkład w czasie podejrzanych ruchów cenowych wygląda trochę tak, jakby ktoś chciał wziąć chińskich handlarzy z zaskoczenia, podczas przerwy na lunch.
 
2014-12-01 | 20:02

Przepowiadanie jest jak rzut monetą

Przepowiadanie jest jak rzut monetą
Wczoraj poproszono panelistów z NHL o odpowiedź, jak będą wyglądały mecze, rozgrywane jeszcze tego samego dnia. Nie byli to jacyś goście z ulicy, ale najwybitniejsi eksperci. Okazało się, że na 10 zadanych pytań prawidłowo odpowiedzieli na 5. To ma sens, bo wiemy, że zgadywanie przyszłości, nawet jeśli jesteśmy znawcami tematu, zawsze przyniesie zawód.
 
2014-11-12 | 12:02

Twoja pięcioletnia prognoza to żart

Twoja pięcioletnia prognoza to żart
Ludzie są tragiczni w przewidywaniu przyszłości. Fatalnie prognozujemy sytuację w gospodarce i na rynkach. Dane pokazują, że nawet nie potrafimy przewidzieć własnego zachowania.
 
2014-11-07 | 16:07

Dlaczego nawet dobra aplikacja inwestycyjna to zły wybór

Dlaczego nawet dobra aplikacja inwestycyjna to zły wybór
Prawie 70% użytkowników aplikacji finansowych uważa, że dają im one „przewagę konkurencyjną”. Martwię się, że możliwość zawierania transakcji na poczekaniu utwierdza ich tylko w przekonaniu, iż takie handlowanie to świetna sprawa.
 
2014-10-08 | 16:04

Nie jest jasne, czy rynki nadal będą tak zachwycać inwestorów, jak te dwie wody

Nie jest jasne, czy rynki nadal będą tak zachwycać inwestorów, jak te dwie wody
Firma Hildon oferuje swym brytyjskim klientom dwa rodzaje wody: „zachwycająco spokojną” (niegazowaną) i „łagodnie musującą”. Podobnie można określić to, co od kilku lat raduje i bogaci inwestorów na rynkach, a co jest coraz bardziej zagrożone z powodu pewnej mieszanki czynników.
 
2014-10-07 | 10:03

Zderzenie „procesu” z rzeczywistością

Zderzenie „procesu” z rzeczywistością
Decyzje inwestycyjne George'a Sorosa nigdy nie wynikają tylko z namysłu. Oczywiście, zawsze dorabia do nich jakieś teorie, ale „wiadomo, że zmienia pozycję na rynku dlatego, że łupie go w krzyżu. To nie ma nic wspólnego z rozsądkiem. Dosłownie dostaje skurczu i to jest pierwszy znak ostrzegawczy” – opowiada syn Sorosa, Robert.
 
2014-09-04 | 16:01

Bessa nadejdzie – prędzej czy później

Bessa nadejdzie – prędzej czy później
Większość prognoz na 2014 r. okazała się błędna.
 
2014-08-27 | 12:03

Boom na fuzje i przejęcia musi ewoluować, żeby wykreować wzrost

Boom na fuzje i przejęcia musi ewoluować, żeby wykreować wzrost
Celem fuzji powinno być więcej pracy i inwestycji.
 
2014-08-13 | 18:08

Nadmierna dywersyfikacja

Nadmierna dywersyfikacja
Kto nie lubi mieć zdywersyfikowanych inwestycji? Dywersyfikacja to jedno z tych słów, którymi najchętniej się szermuje podczas zachwalania jakiegoś inwestycyjnego produktu czy procesu, bo kojarzy się niemal wyłącznie pozytywnie. Sam tego słowa nadużywam, gdyż tak łatwo mi to przychodzi.
 
2014-07-23 | 16:04

Jak dywersyfikacja wygładza cykle inwestycyjne

Jak dywersyfikacja wygładza cykle inwestycyjne
Cykle są nieuchronne. Howard Marks uważał, że najważniejsze jest zrozumienie ich aspektu psychologicznego. Pisał: „Niewiele jest rzeczy, których jestem tak pewien, jak istnienia cykli. Nic nie porusza się zawsze w tym samym kierunku. Drzewa nie rosną do nieba. Prawie nic nie spada do zera. Mało co jest tak niebezpieczne dla inwestorów, jak ekstrapolacja dzisiejszych wydarzeń na przyszłość”.
 
 
memes.pl S.A.
ul. Kruczkowskiego 6, 00-412 Warszawa
tel. +48 22 370 23 23
e-mail: biuro@memes.pl
Polityka prywatności