Ta strona używa plików cookies (ciasteczka) w celach statystycznych oraz by zwiększyć komfort korzystania z serwisu.     [x] zamknij
Nigdy nie kupuj na dnie i zawsze sprzedawaj za wcześnie.
Jesse Livermore
HOME TEST ŚWIADOMOŚCI FINANSOWEJ
2014-04-03 | 20:03

Jeff Bezos, The Washington Post i plan przejęcia władzy w świecie mediów

Jeff Bezos, The Washington Post i plan przejęcia władzy w świecie mediów
Świat mediów z zapartym tchem czeka na skutki ubiegłorocznego zakupu The Washington Post przez Jeffa Bezosa, szefa Amazona, za, bagatela, 250 mln dol. Pierwsze pojawiły się 18 marca, kiedy dziennik ogłosił początek ogólnokrajowej współpracy subskrypcyjnej. Zapewni ona cyfrowy dostęp do The Washington Post czytelnikom innych gazet z najważniejszych miast USA.
 
2014-04-03 | 00:47

Język odzwierciedla kulturę

Język odzwierciedla kulturę
Terminy, jakich używamy, mówią wiele o naszych zmieniających się priorytetach. Aby zorientować się, w jaki sposób ewoluował świat zarządzania, skorzystaliśmy z Google Ngram Viewer.
 
2014-04-02 | 16:06

Liderzy powinni komunikować się z ogółem mniej, a nie więcej

Liderzy powinni komunikować się z ogółem mniej, a nie więcej
„Niewiele rzeczy pod słońcem jest tak pouczających, jak lekcja ciszy” - Laozi
 
2014-04-02 | 14:02

Czego Moneyball uczy nas o zatrudnianiu prezesów

Czego Moneyball uczy nas o zatrudnianiu prezesów
Zatrudnianie prezesa z zewnątrz nie powinno być uważane za niekorzystne. Wręcz przeciwnie - to często dobry sposób na zmaksymalizowanie wartości dla udziałowców.
 
2014-03-31 | 15:09

Każdy biznes ma własny, specjalny miernik. Znacie swój?

Każdy biznes ma własny, specjalny miernik. Znacie swój?
Dene Atkinson był właścicielem baru. Od czasu do czasu, utarg pod koniec dnia był mniejszy, niż zwykle. Kiedy coś takiego się zdarza, wielu właścicieli barów liczy np., ile sprzedano butelek alkoholu. Atkinson nauczył się kalkulować realną sprzedaż, licząc limonki.
 
2014-03-31 | 05:43

Dlaczego coraz więcej Amerykanów zamierza pracować w nieskończoność

Problemy finansowe mogą być jednym z czynników sprawiających, że w pokoleniu powojennego wyżu demograficznego nasila się tendencja do odkładania przejścia na emeryturę do czasu, aż dobije się do 70-tki, a nawet na później. Doradcy finansowi zebrali jednak dane, które świadczą o tym, że problemy finansowe nie są tu jedyną motywacją.
 
2014-03-27 | 13:07

Większość gwiazd sportu bankrutuje niedługo po zakończeniu kariery

Większość gwiazd sportu bankrutuje niedługo po zakończeniu kariery
Zarobki idące w miliony nie gwarantują wcale bezpieczeństwa finansowego. Potwierdzają to historie znanych sportowców. Po zakończeniu kariery sportowej ponad połowa z nich dość szybko ogłasza bankructwo.
 
2014-03-26 | 11:01

Larry i podróżnicy na Księżyc

Larry i podróżnicy na Księżyc
Na naszych oczach zwykła internetowa wyszukiwarka krok po kroku zmienia się w globalny koncern high-tech, mający coraz bardziej niezwykłe idee. Od kiedy Larry Page, założyciel Google przejął ponownie kierowanie firmą, ma na oku coraz to śmielsze wizje. Eksperymentuje z robotami, uczestniczy w badaniach nad ludzkim mózgiem i nad przedłużeniem życia. Co tak naprawdę jednak jest jego celem?
 
2014-03-25 | 11:06

Dlaczego firmy nadal gromadzą gotówkę

Dlaczego firmy nadal gromadzą gotówkę
Na szczycie listy zmartwień każdego prezesa jest brak wiedzy o tym, co powinno go martwić. Niepewność, jeśli chodzi o otoczenie gospodarcze i polityczne, dręczy niemal wszystkie firmy, co wpływa na ich efektywność i podważa ich morale. Jakie kolejne zawirowania wytrącą spółkę z kursu, zrujnują prognozy?
 
2014-03-21 | 16:08

Potrzebujemy ekonomicznego odwyku, a nie prowizorki taniego pieniądza

Potrzebujemy ekonomicznego odwyku, a nie prowizorki taniego pieniądza
Agresywne leczenie prawie zawsze ma skutki uboczne. Także w gospodarce. Od 5 lat banki centralne w krajach Zachodu wstrzykują do niej duże dawki taniego pieniądza. W Japonii tę kurację nazwano „abenomią”. Poluzowanie ilościowe nie przeszło wcześniej testów klinicznych, ale panuje przekonanie, że pacjent przeżył terapię i uniknął recesji.
 
 
memes.pl S.A.
ul. Kruczkowskiego 6, 00-412 Warszawa
tel. +48 22 370 23 23
e-mail: biuro@memes.pl
Polityka prywatności