Ta strona używa plików cookies (ciasteczka) w celach statystycznych oraz by zwiększyć komfort korzystania z serwisu.     [x] zamknij
Nie ma żadnego sposobu, by wiedzieć, co zrobi rynek, więc opłaca się być czujnym i elastycznym.
David Fuller
HOME TEST ŚWIADOMOŚCI FINANSOWEJ
2014-09-03 | 12:09

Kandydaci na patrona przedsiębiorców

Kandydaci na patrona przedsiębiorców
Formalnie rzecz biorąc, patronem biznesu jest św. Homobonus, XII-wieczny włoski kupiec, ale mam na myśli raczej myślicieli z dziedziny humanistyki i nauk społecznych, którzy byli największymi orędownikami przedsiębiorczości.
 
2014-09-01 | 12:02

Dlaczego więcej startupów dzieli się pomysłami bez ochrony prawnej

Dlaczego więcej startupów dzieli się pomysłami bez ochrony prawnej
10 lat temu to było normalne, że potencjalni inwestorzy podpisują z przedsiębiorcami umowy o poufności, chroniące pomysły i rozwiązania technologiczne przed kradzieżą czy skopiowaniem. Jednak dziś uważa się je za relikt przeszłości. Niektórzy venturekapitaliści mówią nawet, że jeśli jakiś początkujący przedsiębiorca zasugeruje podpisanie takiego dokumentu, z miejsca kończą z nim rozmowę.
 
2014-08-29 | 20:05

Jak wzniecić twórczą iskrę

Jak wzniecić twórczą iskrę
Skąd się bierze to natchnienie, że w pewnym momencie mówimy „acha, a więc to tak!”? Czy ktoś albo jakaś instytucja mogą sprawić, że w danej dziedzinie takie twórcze przebłyski będą się powtarzały? Jako że Europa i USA szukają sposobów na zwiększenie produktywności, pytanie to staje się coraz ważniejsze.
 
2014-08-25 | 10:01

Błędy popełniane przez startupowców

Błędy popełniane przez startupowców
Marzenia o wielu rundach finansowania, podboju globalnego rynku i genialnym pomyśle, który uda się przekuć w milionowe przychody. Dobrze, kiedy początkujący przedsiębiorcy mierzą wysoko. Ale budowa firmy, która osiągnie sukces, to także okazja do popełnienia wielu błędów. Oto kilka tych najczęściej powtarzanych przez twórców start-upów.
 
2014-08-21 | 18:03

A teraz porcja dobrych wiadomości…

A teraz porcja dobrych wiadomości…
Rok temu przeprowadziłem wywiad z Brianem Cheskym, jednym z założycieli Airbnb.com, na temat gospodarki współdzielenia. Przewodzą w niej takie firmy, jak Uber, aplikacja z taksówkami, czy Airbnb - platforma, na której ludzie wynajmują innym wolne łóżka, domy, zamki i jurty, na równie prostej zasadzie, jak rezerwacja w hotelu.
 
2014-08-19 | 14:06

Co oznacza zwrot "dissruptive brand"?

Co oznacza zwrot "dissruptive brand"?
Nie podoba ci się gra rynkowa? Masz dwie możliwości: albo się wycofać, albo… zmienić zasady gry. Amazon, Spotify, Easyjet, Airbnb – w ostatnich latach pojawia się coraz więcej marek, które osiągnęły sukces, bo nie chciały tańczyć tak, jak grają inni.
 
2014-08-01 | 14:08

Moja rola jako VC – kim jestem, a kim nie

Moja rola jako VC – kim jestem, a kim nie
Trochę już napisano na temat relacji między założycielami firm, a przedsięwzięciami Venture Capital (VC). Właśnie to zainspirowało mnie, by zrobić krok wstecz i zastanowić się nad moją rolą, jako venturekapitalisty, w odniesieniu, z jednej strony, do inwestorów, a z drugiej - do założycieli spółek.
 
2014-08-01 | 12:04

Szkoły biznesu wzięły się za przedsięwzięcia rodzinne

Szkoły biznesu wzięły się za przedsięwzięcia rodzinne
Nowe programy zawierają zajęcia z planowania sukcesji i z komunikacji.
 
2014-07-25 | 12:02

Superbogacze martwią się, że majątek zabija w ich dzieciach ambicję

Superbogacze martwią się, że majątek zabija w ich dzieciach ambicję
Mogłoby się wydawać, że współcześni superbogacze, z milionami, jeśli nie miliardami na koncie, nie mają ziemskich zmartwień. Lecz nowe badanie pokazuje, że trapią ich różne obawy, a wśród pięciu największych i najpowszechniejszych jest lęk, iż fortuna zabije w ich dzieciach ambicję.
 
2014-07-24 | 18:04

Atak na teorię przełomowych innowacji jest chybiony

Atak na teorię przełomowych innowacji jest chybiony
Frontalny atak na ideę Claytona Christensena jest bezpodstawny. Jego książka, „Dylemat innowatora”, została wydana w 1997 r. Niedawno New Yorker opublikował szczegółową analizę teorii przełomowych innowacji. Dlaczego krytycy zwlekali tak długo?
 
 
memes.pl S.A.
ul. Kruczkowskiego 6, 00-412 Warszawa
tel. +48 22 370 23 23
e-mail: biuro@memes.pl
Polityka prywatności