Ta strona używa plików cookies (ciasteczka) w celach statystycznych oraz by zwiększyć komfort korzystania z serwisu.     [x] zamknij
Jeszcze się okaże czy optymizm bez względu na negatywne dane, takie jak wysokie bezrobocie, jest wyrazem samozadowolenia czy przekonania, że najgorsze mamy już za sobą.
Floyd Norris
HOME TEST ŚWIADOMOŚCI FINANSOWEJ
2014-09-03 | 12:09

Kandydaci na patrona przedsiębiorców

Kandydaci na patrona przedsiębiorców
Formalnie rzecz biorąc, patronem biznesu jest św. Homobonus, XII-wieczny włoski kupiec, ale mam na myśli raczej myślicieli z dziedziny humanistyki i nauk społecznych, którzy byli największymi orędownikami przedsiębiorczości.
 
2014-09-01 | 12:02

Dlaczego więcej startupów dzieli się pomysłami bez ochrony prawnej

Dlaczego więcej startupów dzieli się pomysłami bez ochrony prawnej
10 lat temu to było normalne, że potencjalni inwestorzy podpisują z przedsiębiorcami umowy o poufności, chroniące pomysły i rozwiązania technologiczne przed kradzieżą czy skopiowaniem. Jednak dziś uważa się je za relikt przeszłości. Niektórzy venturekapitaliści mówią nawet, że jeśli jakiś początkujący przedsiębiorca zasugeruje podpisanie takiego dokumentu, z miejsca kończą z nim rozmowę.
 
2014-08-29 | 20:05

Jak wzniecić twórczą iskrę

Jak wzniecić twórczą iskrę
Skąd się bierze to natchnienie, że w pewnym momencie mówimy „acha, a więc to tak!”? Czy ktoś albo jakaś instytucja mogą sprawić, że w danej dziedzinie takie twórcze przebłyski będą się powtarzały? Jako że Europa i USA szukają sposobów na zwiększenie produktywności, pytanie to staje się coraz ważniejsze.
 
2014-08-25 | 10:01

Błędy popełniane przez startupowców

Błędy popełniane przez startupowców
Marzenia o wielu rundach finansowania, podboju globalnego rynku i genialnym pomyśle, który uda się przekuć w milionowe przychody. Dobrze, kiedy początkujący przedsiębiorcy mierzą wysoko. Ale budowa firmy, która osiągnie sukces, to także okazja do popełnienia wielu błędów. Oto kilka tych najczęściej powtarzanych przez twórców start-upów.
 
2014-08-21 | 18:03

A teraz porcja dobrych wiadomości…

A teraz porcja dobrych wiadomości…
Rok temu przeprowadziłem wywiad z Brianem Cheskym, jednym z założycieli Airbnb.com, na temat gospodarki współdzielenia. Przewodzą w niej takie firmy, jak Uber, aplikacja z taksówkami, czy Airbnb - platforma, na której ludzie wynajmują innym wolne łóżka, domy, zamki i jurty, na równie prostej zasadzie, jak rezerwacja w hotelu.
 
2014-08-19 | 14:06

Co oznacza zwrot "dissruptive brand"?

Co oznacza zwrot "dissruptive brand"?
Nie podoba ci się gra rynkowa? Masz dwie możliwości: albo się wycofać, albo… zmienić zasady gry. Amazon, Spotify, Easyjet, Airbnb – w ostatnich latach pojawia się coraz więcej marek, które osiągnęły sukces, bo nie chciały tańczyć tak, jak grają inni.
 
2014-08-01 | 14:08

Moja rola jako VC – kim jestem, a kim nie

Moja rola jako VC – kim jestem, a kim nie
Trochę już napisano na temat relacji między założycielami firm, a przedsięwzięciami Venture Capital (VC). Właśnie to zainspirowało mnie, by zrobić krok wstecz i zastanowić się nad moją rolą, jako venturekapitalisty, w odniesieniu, z jednej strony, do inwestorów, a z drugiej - do założycieli spółek.
 
2014-08-01 | 12:04

Szkoły biznesu wzięły się za przedsięwzięcia rodzinne

Szkoły biznesu wzięły się za przedsięwzięcia rodzinne
Nowe programy zawierają zajęcia z planowania sukcesji i z komunikacji.
 
2014-07-25 | 12:02

Superbogacze martwią się, że majątek zabija w ich dzieciach ambicję

Superbogacze martwią się, że majątek zabija w ich dzieciach ambicję
Mogłoby się wydawać, że współcześni superbogacze, z milionami, jeśli nie miliardami na koncie, nie mają ziemskich zmartwień. Lecz nowe badanie pokazuje, że trapią ich różne obawy, a wśród pięciu największych i najpowszechniejszych jest lęk, iż fortuna zabije w ich dzieciach ambicję.
 
2014-07-24 | 18:04

Atak na teorię przełomowych innowacji jest chybiony

Atak na teorię przełomowych innowacji jest chybiony
Frontalny atak na ideę Claytona Christensena jest bezpodstawny. Jego książka, „Dylemat innowatora”, została wydana w 1997 r. Niedawno New Yorker opublikował szczegółową analizę teorii przełomowych innowacji. Dlaczego krytycy zwlekali tak długo?
 
 
memes.pl S.A.
ul. Kruczkowskiego 6, 00-412 Warszawa
tel. +48 22 370 23 23
e-mail: biuro@memes.pl
Polityka prywatności