Ta strona używa plików cookies (ciasteczka) w celach statystycznych oraz by zwiększyć komfort korzystania z serwisu.     [x] zamknij
W 2008 r. o Nokii mówiło się, że posiada jedną z najcenniejszych marek na świecie. Niestety firma ta nie zorientowała się, że w dzisiejszych czasach marki nie są tak trwałe jak kiedyś.
James Surowiecki
HOME TEST ŚWIADOMOŚCI FINANSOWEJ
2015-01-07 | 14:07

Mafia węglowa

Mafia węglowa
„Polskim górnictwem rządzi mafia” – za tę wypowiedź Bogusław Ziętek, szef związku zawodowego Sierpień 80, został skazany na grzywnę. A przecież mniej więcej to samo powtarzają od lat ludzie znający się na rzeczy. Już za prezydentury Lecha Wałęsy związkowcy z „Solidarności” alarmowali, że w górnictwie źle się dzieje - kwitną lewe interesy, traci skarb państwa. Czy przez lata coś się zmieniło?
 
2014-11-26 | 12:01

Błędne rozumienie „destrukcyjnej innowacji”

Błędne rozumienie „destrukcyjnej innowacji”
Prawdopodobnie najbardziej nadużywanym przez przedsiębiorców pojęciem jest disrupt („zakłócić”, rozumiane jako „wprowadzić przełomowy, destrukcyjny zamęt”).
 
2014-11-26 | 10:05

Przedsiębiorcy powinni przestać skupiać się na strategiach wyjścia

Przedsiębiorcy powinni przestać skupiać się na strategiach wyjścia
Jest takie określenie, modne w świecie przedsiębiorców, które doprowadza mnie do szału: „strategia wyjścia”. Wszyscy, a szczególnie właściciele biznesów rodzinnych, dostali kręćka na punkcie tworzenia strategii wyjścia z różnych przedsięwzięć, poświęcając na to mnóstwo czasu, pieniędzy i wysiłku.
 
2014-11-21 | 18:05

Domy spokojnej starości – nowy biznes w Polsce

Domy spokojnej starości – nowy biznes w Polsce
W domy opieki dla osób w podeszłym wieku zaczęły inwestować duże, znane firmy, takie jak Luxmed czy KGHM. W polską branżę weszli także zagraniczni inwestorzy, wśród nich Anderson Holding, pierwsza u nas zachodnia sieć domów dla seniorów. Chce do 2020 r. zainwestować 80 mln euro, by stworzyć nawet 40 placówek. Sektor publiczny nie ma dobrej oferty dla tych, którzy chcieliby pogodnie i bez trosk żyć w wieku dojrzałym.
 
2014-11-05 | 16:09

Kiedy ci, co wiedzą, nie powiedzą

Kiedy ci, co wiedzą, nie powiedzą
W zespole nie ma „ja”, słyszymy. To ważne, by pracownicy dzielili się informacjami i współpracowali. Dlaczego więc mieliby specjalnie ukrywać to, co wiedzą, przed kolegami? Ale robią to - ciągle.
 
2014-11-05 | 14:08

Gdzie szukać zysków

Gdzie szukać zysków
Na wiele branż i sektorów wpływają „trendy destrukcji”, co odbija się na sposobie, w jaki funkcjonują duże firmy. Stwarza to potencjalne możliwości inwestycyjne.
 
2014-11-04 | 12:03

NGO, czyli non-governmental organization

NGO, czyli non-governmental organization
W Polsce zarejestrowanych jest ponad 71 tys. stowarzyszeń i 12 tys. fundacji, czyli 83 tys. NGO-sów. I bardzo dobrze. Gorzej, że wiele organizacji pozarządowych stało się swego rodzaju firmami, gdzie misję zastąpiło pojęcie grantu lub dotacji. Nasz trzeci sektor żyje bowiem z państwa.
 
2014-10-31 | 16:01

USA: Firmy biorą na cel „baby boomers”

USA: Firmy biorą na cel „baby boomers”
Ford pracuje nad fotelem dla kierowcy, który może wykryć potencjalny atak serca i wtedy łagodnie zatrzymać samochód. W ten sposób, firma dołącza do coraz dłuższej listy przedsiębiorstw, które biorą na cel rosnącą grupę zamożnych ludzi po sześćdziesiątce.
 
2014-10-31 | 10:05

Sposób na mierzenie długoterminowego zdrowia firmy

Sposób na mierzenie długoterminowego zdrowia firmy
Nie ma wprawdzie jednego miernika, który pomógłby odpowiedzieć na wszystkie pytania, ale kadra kierownicza firm powinna więcej czasu poświęcać wskaźnikom wyprzedzającym, dotyczącym długoterminowych wyników i zdrowia swej organizacji.
 
2014-10-27 | 18:05

Dolina Krzemowa nadal będzie rządzić

Dolina Krzemowa nadal będzie rządzić
Dolina Krzemowa jest silniejsza i bogatsza niż kiedykolwiek. Mimo to, mnożą się pogłoski, że coraz mniej się liczy. Są jednak powody, by uważać, że nie tylko będzie jeszcze potężniejsza, ale też mocniej się zjednoczy w starciu z nowymi graczami, jako najważniejsze na świecie centrum zaawansowanych technologii.
 
 
memes.pl S.A.
ul. Kruczkowskiego 6, 00-412 Warszawa
tel. +48 22 370 23 23
e-mail: biuro@memes.pl
Polityka prywatności